Monday, April 15, 2013

we are their inspiration!!` :)

haii assalamualaikum w.b.t
dari tanggal 12-14 April 2013 saya join program sukarelawan inspirasi kenyalang.. 
di kampung baharu sibu sarawak
nak masuk ni... perkara yang paling diperlukan untuk melayakkan diri ialah 
SUKA dan RELA
kalau antara satu ini tidak anda
mesti anda akan berputus ditengah jalan..
ya... adalah beberapa orang yang menarik diri...
SEBAB?? 
lu pikir lah sendiri

lepas dah sudi dan rela..


dapatla t-shirt nametag file dan badge

FIRST DAY

pagi 6.30 berkumpul di BHEP UNIMAS GEMILANG
dan bertolak pada pukul 8 pagi dari UNIMASterus ke tempat kejadian

dalam pukul 4.30 petang kami tiba di kampung baharu
kami disambut dengan pukulan kompang.. selawat keatas nabi dan dengan kalungan rantai
yang menunjukkan.... kebudayaan itu sendiri
dan di sini segalanya bermula...

dibahagikan kepada ibu/bapa angkat masing2
the best part untuk hari pertama.
buat pertma kali nya aku rasa aku betul2 berada di sarawak
dengan kedudukan kampung baharu /kampung hilir ditebing sungai rajang (sungai terpanjang di Malaysia)
rumahnya di atas air..
tatkala pasang kami tidur diatas air.. dan di
dalam rumah panjang yang terkenal di sarawak.

AKU TAHU AKU DI SARAWAK
dan AKUSUKAKANNYA!


malam pertama disana 
kami mulakan modul bersama penduduk kampung dari yang kanak2 remaja hinggalah golongan ibu dan bapa

bertujuan memberi pendedahan kepada mereka
serta memberi beberapa maklumat.. dalam lingkungan kelompok yang kecil

aku diberi tugas untuk kanak kanak
well kanak... sehati dengan aku.. hahahah  :)


SECOND DAY

seawal pagi kami mulakan dengan gotong royong membersihkan kampung..
dan surau.. dan kawasan sekitar

mewarna suraudengan cat yang baharu


bersih jangan tak bersiih

pad apetang nya pula 
bersiap sedia untuk persembahan pada malam hari..


dikir barat

ngular...
i love this reptile!! python

malam harinya pula.. :) berjimba
bertetak!! happy2


penyapu BAND

model gigi ARnab


with the Good Guy

with my family chip choc :) <3

kamil... cake haahha :)


MENCIPTA KONTROVERSI








WITH THE KIDS

budak2 yang selalu ada.
hahah.. kejap2 ad je cerita yang nk diceritakan..
abg2.. 
abg... bla bla bla..
i miss them!1


yang ni sorang special sikit
AYEN nama nya..
anak ketiga dari 12 adik beradik.. bole bayangkan??
baru umor 11 tahun.. dah jadi adik aku da yang ni. sorang taiko besar ni gangster sekolah. asyik2 gaduh pukul orang tak thu la kenapa......  tapi kalo kena cara nya.. senang  je pujuk budak2 ni.. dari kecil da diajar berdikari. anyway aku tahu satu dia sebenarnya budak yang baik.. cuma perlukan perhatian je.. 
part yang best hari last... muka control macho time kitaorng nak balik.. kitaorg naik bas.. dia dah duk tak senang.. kesana kemari.. last2 duk srg2 muka tunduk kat bawah.. terus berubah muka..  hahhaah.. Ayen2.. 

untuk ayen :) 

aku da tak bawak balik apa2 da.. cuma kenangan dan kasih syang.. moga terpahat terus terpatri
cuma aku ada terjanji dengan budak2 tu sebelum pintu bas tutup.. 
budak2 tu cakap : abg... kelak datang agik.. kmek org tunggu 
janji bang siap dengan jari kelingking lagiii.. 
part paling sedih ngan budak2 tu
tak sanggup aku nak tolak janji tu... hurmmm..
insyaallah aku meninggalkan IMPAK kepada kanak2 di situ
dan mereka memberi IMPAK YANG MAKSIMA kepada aku juga
satu pengalaman yang begitu berharga

kampung Baharu... Kampung yang penuh kasih sayang



MAJLIS PERPISAHAN


no!! i am not crying!

the boys gone bad

my FAMILY sia!! di sibu nun!~> family Angkat jangan sampai terangkat..
sekiaan  :)


No comments:

Post a Comment

comment yer... hihihi~