Wednesday, May 16, 2012

8 years ago... same date.. different year



8 tahun lalu... 
16 mei 2004
hari guru
skkbrk5
umor time tu 12 tahun...

perkara buruk berlaku tanpa disedari dan diingini..

well, hari guru.. kalau time budak2 dulu..
asal hari guru je mesti semangat nak beli hadiah.. klo boleh nak bagi kat semua cikgu..
itulah aku...
darjah 6 
tahun senior aq... aq nk bagi semua cikgu yang mengajar aku
dalam pagi itu.. 
matlamat aq hanya satu... bagi hadiah kat semua..
usually... pagi hari guru mesti ad perhimpunan
dan macam biasa jugakla,... cikgu2 akan menyanyikan lagu "kami guru malaysia"
dan pada masa itulah aku akan jadi kagum giler kat cikgu aku..
sebab biasa aq akan dngar diorang beleter.. panjang... kena rotan..
kena pukul ngan kayu
well itu semua zaman sekolah aku dulu...
"KO ADE??"

ROTAN, KAYU, PEMBARIS BESAR, DAN LAIN2
itu sudah sebati dalam diriku..
tak pernah ku salahkan guruku atas semua itu...
KERANA SEMUA ITU YANG MEMBESARKANKU..
MENUNJUKKAN AKU APA YANG SALAH DAN APA YANG BENAR

TERIMA KASIH CIKGU

............hanya pada hari gurulah cikgu2 menyanyi...
bangga tau...
lepas semua tu... time tuk cari cikgu bgi hadiah... 6org guru, 6hadiah..
dengan excitednya. mencari guru...
kehulu kehilir...


pap
aku jatuh tersungkur atas jalan tar depan blok kelas aku..
malangnya.. hadiah aku habis rosak
dan yang paling malangnya muka aku habis luka
sudah tidak nampah secebis kulit dibawah mata sebelah kiri aku
hanya darah ...

aku menangis... :'(
bukan sebab sakit tapi terharu.. kerana hadiahku...
cikgu terima...
cikgu lap darah kat muka aq.
cikgu letakkan iodine..
walaupun pada masa itu aku tak tahu apakah itu iodine...

lepas tu tak comel dah.. hihihihi~ kehendak ilahi...
:))))) bersyukur apa adanya....
ikhlas..
by the way...

SELAMAT HARI GURU KEPADA SEMUA GURU2 DALAM MALAYSIA
ESPECIALLY KEPADA CIKGU DARI

-TADIKA FELDA KERTEH 05
-SK KETENGAH JAYA
-SKKBRK5
-SMK KETENGAH JAYA
-KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG

TANPA ANDA SEMUA SAYA TAK AKAN BERADA DISINI

[UNIVERSITI MALAYSIA SARAWAK]
{BACHELOR DEGREE IN ENGINEERING ELECTRONIC (COMPUTER) ENGINEERING}

TERIMA KASIH CIKGU

GELARAN KERAMAT CIKGU..
SEMOGA BERBAHAGIA
DIDUNIA DAN DIAKHIRAT

No comments:

Post a Comment

comment yer... hihihi~